Český komiks 01. poloviny 20. století: Helena Diesing
Kategorie: | Komiksy |
---|---|
Hmotnost: | 0.5 kg |
Autor: | Helena Diesing |
Formát: | 226 x 286 mm |
Jazyk: | čeština |
Počet stran: | 360 |
Rok vydání: | 2011 |
Vazba: | brožovaná |
Nakladatel: | Verzone |
EAN: | 9788090454682 |
Zájem veřejnosti o komiks v současné době stále stoupá. Dokládá to jednak rostoucí počet vydávaných komiksů, tak prostor i pozornost, které této oblasti věnují média. Paradoxně k této skutečnosti však dosud neexistovala publikace, která by se zabývala historií českého komiksu, zejména obdobím před nástupem tuhého socialismu padesátých let minulého století. Bílé místo na mapě české pop kultury nyní zaplňuje publikace s všeříkajícím názvem Český komiks 1. poloviny 20. století Heleny Diesing, kterou vydává nakladatelství Verzone.
Znalost zájemců o zkoumaný fenomén se v daném období dosud omezovala především na povědomí o Foglarových Rychlých šípech či Sekorově Ferdu Mravencovi. Vycházející titul však dokazuje, že svět českého komiksu před rokem 1950 byl zaplněn celou řadou rázovitých postav, ať už známých či zcela zapomenutých autorů. Namátkou lze jmenovat například dosud neobjevený Velkofilm o králíčkovi Josefa Lady, jadrnou Pepinu Rejholcovou z dílny pozdějšího kolaboranta Františka Voborského nebo gentlemanského fešáka Dandyho od mezinárodně uznávaného karikaturisty Berta, který se do Prahy dočasně uchýlil před nacistickým režimem. Čtenářovu pozornost upoutá jistě i Pan Bacil, jež je zcela autorským dílem Jana Fischera, kreslíře Rychlých šípů… Popisem a charakteristikou jednotlivých komiksů autorka nepřímo vytváří sociální a kulturní obraz jak první republiky a období protektorátu, tak i krátkého, ale plodného poválečného úseku let 1945-48. Neopomíjí samozřejmě ani situaci, kterou přinesl poúnorový režim. Publikace tak otevírá nesporně nový pohled nejen na fenomén našeho “národního” komiksu s celou řadou jeho formálních specifik, ale také na českou kulturu obecně.
Text provází velmi bohatý obrazový materiál a kniha působí díky grafické úpravě uznávaného designéra Štěpána Malovce velmi atraktivním dojmem.
Znalost zájemců o zkoumaný fenomén se v daném období dosud omezovala především na povědomí o Foglarových Rychlých šípech či Sekorově Ferdu Mravencovi. Vycházející titul však dokazuje, že svět českého komiksu před rokem 1950 byl zaplněn celou řadou rázovitých postav, ať už známých či zcela zapomenutých autorů. Namátkou lze jmenovat například dosud neobjevený Velkofilm o králíčkovi Josefa Lady, jadrnou Pepinu Rejholcovou z dílny pozdějšího kolaboranta Františka Voborského nebo gentlemanského fešáka Dandyho od mezinárodně uznávaného karikaturisty Berta, který se do Prahy dočasně uchýlil před nacistickým režimem. Čtenářovu pozornost upoutá jistě i Pan Bacil, jež je zcela autorským dílem Jana Fischera, kreslíře Rychlých šípů… Popisem a charakteristikou jednotlivých komiksů autorka nepřímo vytváří sociální a kulturní obraz jak první republiky a období protektorátu, tak i krátkého, ale plodného poválečného úseku let 1945-48. Neopomíjí samozřejmě ani situaci, kterou přinesl poúnorový režim. Publikace tak otevírá nesporně nový pohled nejen na fenomén našeho “národního” komiksu s celou řadou jeho formálních specifik, ale také na českou kulturu obecně.
Text provází velmi bohatý obrazový materiál a kniha působí díky grafické úpravě uznávaného designéra Štěpána Malovce velmi atraktivním dojmem.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Přidat komentář